Samen het mooiste uit jezelf halen.

De Piramiden staat voor goed onderwijs. Wij vinden onderwijs goed als kinderen tot leren komen. Leren, waarbij kinderen proberen, ontdekken, doorzetten, overleggen, fouten maken, samenwerken en zich ontwikkelen. Wij vinden onderwijs ook goed als dit plaatsvindt op een veilige manier, waarin de kinderen het mooiste uit zichzelf kunnen halen.

We brengen de kinderen kennis en vaardigheden bij, zodat ze nu bij ons op school en later, succesvol kunnen deelnemen aan het vervolgonderwijs en als sociaal vaardige mensen hun plek kunnen vinden in onze maatschappij. Onze norm is onze christelijke identiteit. Hieraan toetsen we hoe we zijn en wie we zijn. Ruimhartig, liefdevol en open. Respect, verantwoordelijkheid, veiligheid en plezier zijn onze waarden. Van hieruit starten wij, het is het fundament van onze school. We zijn ervan overtuigd dat we op die manier een school zijn waar kinderen met plezier leren en leven. Zo komen kinderen, ouders en personeelsleden tot hun recht. Sterker: we willen dat iedereen op De Piramiden gelukkig is!

Visie

Geen kind is hetzelfde. Dat maakt onderwijs zo boeiend en soms ingewikkeld. Wij willen dat alle kinderen zich maximaal ontplooien, dat ze groeien in kennis en vaardigheden. Dat bereiken we door:

1. inzet van bekwame leerkrachten met oog voor de groep en het individuele kind,
  2. gebruik van goede leermiddelen met uitdaging voor alle niveaus,
  3. de inrichting van zorg en ondersteuning voor leerling en leerkracht,
  4. kinderen positief te stimuleren in hun gedrag.

Deze opsomming is natuurlijk van alle tijden. Als we inzoomen op hoe we de komende vier jaren aan onze visie werken kunt u aan de volgende dingen denken:

1. de leerkrachten zijn aantoonbaar vaardig in het lesgeven en het omgaan met de kinderen,
  2. onze leerlingen worden steeds meer wereldburger. Daar hoort het leren van een wereldtaal bij. Vandaar onze keuze om Engels vanaf groep 1 in het lesprogramma op te nemen,
  3. deze wereldburgers groeien op in een samenleving die meer digitale geletterdheid vraagt. Daarvoor trainen wij ze in samenwerken, creatief denken, ontwerpen. Dat zijn vaardigheden voor de toekomst,
  4. kinderen die op een ander niveau leren, hebben recht op onze zorg. Dat organiseren we in de klas door extra instructie, in de Torenklas of zelfs in een voetbalstadion [playing for succes],
  5. ons uitgangspunt in de omgang met onze kinderen is positief. We benoemen gewenst gedrag, we belonen opvallend goed gedrag. Veiligheid, verantwoordelijkheid en respect zijn de drie pijlers. Het programma van Positive Behavior Support, de kanjertraining en het aanbod van Rots en Water geven ons de kaders van onze aanpak.